Αγαπητοί συνάδελφοι, σας ενημερώνουμε σχετικά με το ψήφισμα για το θάνατο του καθηγητή Φώτη Καφάτου, που πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

 

Το 10ο Πανευρωπαϊκό φεστιβάλ «Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο» (Science on Stage), έγινε στο συνεδριακό κέντρο Kölcsey στο Debrecen της Ουγγαρίας, από τις 29 Ιουνίου έως τις 2 Ιουλίου 2017. Την Ελληνική αποστολή αποτελούσαν οι βραβευθέντες εκπαιδευτικοί των «9ων Πανελληνίων Αγώνων Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών», που πραγματοποιήθηκαν στις 11 και 12 Νοεμβρίου 2016, στο Ε.Κ.Φ.Ε. Αιγάλεω.

Μεταξύ των διακριθέντων ήταν και ο Βίλλιας Γεώργιος, Βιολόγος, Πρότυπο Γενικό Λύκειο Βαρβακείου Σχολής όπου συμμετείχε με την εργασία "Ιός Νέμεσις: η πανδημία (Ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι απόδρασης για το κύτταρο & τους ιούς)".

Τα φεστιβάλ είναι η κεντρική εκδήλωση του προγράμματος «Οι Φυσικές Επιστήμες στο Προσκήνιο» (Science on Stage) και πραγματοποιούνται κάθε δύο χρόνια. Το Science on Stage ξεκίνησε το 2000 (αρχικά ως «Physics on Stage» και αργότερα ως «Science on Stage») ως εκπαιδευτική πρωτοβουλία που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Από το 2007 η πρωτοβουλία συνεχίζεται από μία ομάδα Ευρωπαίων εκπαιδευτικών που ίδρυσαν το «Science on Stage», επιστημονικό σωματείο μη κερδοκοπικό με έδρα το Βερολίνο, που υπόκειται στον Γερμανικό νόμο, έχει παραρτήματα σε 30 Ευρωπαïκές χώρες και ένα δίκτυο 100000 STEM εκπαιδευτικών στις 30 αυτές χώρες. Υπεύθυνη του Ελληνικού τμήματος, και ιδρυτικό μέλος του Science on Stage, είναι η κα. Ευγενία Τσιτοπούλου – Χριστοδουλίδη, υπεύθυνη του Ε.Κ.Φ.Ε. Αιγάλεω.

Στο Πανευρωπαϊκό Φεστιβάλ, που φέτος είχε θέμα «Inventing the future of science education» («Εφευρίσκοντας το μέλλον στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών»), οι Έλληνες εκπαιδευτικοί συμμετείχαν, μαζί με 400 συναδέλφους τους από 32 άλλες χώρες, σε σεμινάρια, workshops και επιδείξεις των κατασκευών τους.

Δείτε αναλυτικότερα το ΔΤ της Ελληνικής αποστολής.

Δείτε περιληπτικό κείμενο της εργασίας 'Ιός Νέμεσις: η πανδημία', όπως αυτό έχει προωθηθεί και στον τόμο των πρακτικών των 9ων πανελλήνιων αγώνων κατασκευών και πειραμάτων φυσικών επιστημών.

Δείτε το πόστερ με το οποίο συμμετείχε η εργασία 'Ιός Νέμεσις: η πανδημία' στο διεθνή διαγωνισμό.

Δείτε παρακάτω το promotional video που χρησιμοποιήθηκε στο διαγωνισμό.

 

Όποιος συνάδελφος ενδιαφέρεται μπορεί να επικοινωνήσει με τον Γεώργο Βίλλια (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.), ώστε να συνεργαστούν για την ερευνητική μελέτη της εφαρμογής στην τάξη τέτοιων διδακτικών παρεμβάσεων (τόσο της συγκεκριμένης, όσο και μελλοντικών που θα δημιουργηθούν).

Πρόσκληση στη θεατρική παράσταση «Μόνο ένα άσπρο φως», την Παρασκευή, 16/6/2017, ώρα 20.30, στο θέατρο του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης», Πειραιώς 206, στον Ταύρο www.mcf.gr

Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα της δουλειάς του Ομίλου Ιστορίας και του Ομίλου Σύγχρονου Θεάτρου κατά το σχολικό έτος 2016-2017.

Πρόκειται για ένα documentary theatre (θέατρο τεκμηρίωσης), είδος θεάτρου με το οποίο πραγματεύεται κανείς συγκρουσιακά ζητήματα είτε ιστορικά είτε επίκαιρα.

Συμμετέχουν οι μαθήτριες και οι μαθητές του Γυμνασίου της Νέας Γενιάς Ζηρίδη (με αλφαβητική σειρά)

Πέτρος Γεωργόπουλος

Άννα Γκβιλάβα

Δέσποινα Κολοκούτσα

Χάρις Κολοκούτσα

Χρήστος Κουτρούμπας

Ίλυα Μικροπούλου

Παντελής Παπαδάκης

Δήμητρα Φραγκούλη

Μαριεύα Χρυσοστομίδου

Υπεύθυνη Ομίλου Ιστορίας: Φλωρεντία Πίκουλα, φιλόλογος ΝΓΖ

Υπεύθυνη Ομίλου Σύγχρονου Θεάτρου: Νατάσα Μερκούρη, επόπτρια φιλολόγων ΝΓΖ

Γραφιστικά: Αννίκα Καμαρινού, Art Director / Senior Ui – Ux Web Designer

Η είσοδος στην παράσταση είναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ.

Απαραίτητη η κράτηση θέσης στο τηλ. 2103418579

Ενισχύουμε τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα. Θα υπάρχει ερανικό κουτί έξω από το θέατρο.

Μετά το τέλος της παράστασης, μπορείτε να κάνετε κράτηση για ένα ποτό ή φαγητό στο Clap the Restaurant, που βρίσκεται στον 3ο όροφο του ΙΜΚ, στο τηλ. 2103411908.

Θα είμαστε εκεί να συζητήσουμε για την παράσταση και να γιορτάσουμε το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση, τους συντελεστές και τους συνεργάτες μπορείτε να βρείτε εδώ.

Τη δεύτερη θέση (κατηγορία 16+) στο μαθητικό διαγωνισμό συγγραφής άρθρου ‘The search for the strangest species on Earth’  του περιοδικού Science in School κέρδισε μαθητική ομάδα της Γ’ Λυκείου του Πειραματικού ΓΕ.Λ. Πατρών ανάμεσα σε 80 διαγωνιζόμενους από όλη την Ευρώπη.

Η βραβευθείσα μαθητική ομάδα, αποτελούμενη από τους Κωνσταντακόπουλο Ευστάθιο, Πεφάνη Δημήτριο και Τσιμπούκη Βασιλική συνέγραψαν άρθρο στα αγγλικά σχετικά με τους ραδιοαυτότροφους μύκητες (Cladosporium sphaerospermum), αξιοποιώντας βιβλιογραφικές πηγές και δημιουργώντας πρωτότυπο καλλιτεχνικό σχέδιο.

Αξίζει να σημειωθεί πως παρόλη την πίεση της προετοιμασίας των πανελλαδικών εξετάσεων, οι μαθητές και μαθήτριες επέλεξαν να αφιερώσουν μέρος του πολύτιμου χρόνου τους στη μελέτη, συγγραφή και ολοκλήρωση των μικρών αλλά πολύ αξιόλογων εργασιών τους. Μας θύμισαν, δε, πως το Σχολείο παραμένει χώρος του οποίου ο ρόλος είναι πάνω από όλα να καλλιεργεί τη συνεργασία, το ήθος, την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής τους θητείας.

Το συντονισμό των ομάδων είχε ο κ. Γεώργιος Αρλαπάνος, Βιολόγος, σε συνεργασία με την κ. Μαρία-Μαρίζα Χριστοπούλου, Αγγλικής.

Δείτε τις εργασίες των παιδιών και διαβάστε την ανακοίνωση του περιοδικού και το πλήρες Δελτίο τύπου από το Πειραματικό ΓΕΛ Πατρών.

Στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό EDU ARCTIC 2017 διακρίθηκε πρόσφατα μαθήτρια του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας. Το EDU- ARCTIC είναι ένα ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξοικείωσης των μαθητών στις επιστήμες STEM (STEM: Science, technology, engineering and mathematics – φυσικές επιστήμες και τεχνολογία) μέσω της έρευνας στον Αρκτικό κύκλο. Σημειώνεται ότι ο αρκτικός κύκλος είναι η γεωγραφική ζώνη που δείχνει πρώτη τα συμπτώματα της κλιματικής αλλαγής και επομένως κατέχει εξέχουσα θέση στην επιστημονική μελέτη και καταγραφή των συνεπειών της ανθρωπογενούς δραστηριότητας στον πλανήτη μας. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενθάρρυνση της ενασχόλησης των μαθητών ηλικίας 13 – 20 ετών με την επιστημονική έρευνα και την ευαισθητοποίησή τους στα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Το Πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο του 2016, θα διαρκέσει μέχρι τον Απρίλιο του 2019. Χρηματοδοτείται δε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και συγκεκριμένα μέσω του προγράμματος επιδότησης Horizon 2020. Περιλαμβάνει online διαδικτυακές διαλέξεις, σεμινάρια για εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύστημα καταγραφής μετεωρολογικών – περιβαλλοντικών παραμέτρων από σχολεία, καθώς και διαγωνισμό για μαθητές.

Στον φετινό και πρώτο ευρωπαϊκό διαγωνισμό του EDU ARCTIC συμμετείχαν δύο (2) μαθήτριες της Α’ Λυκείου του 4ου ΓΕΛ Καρδίτσας με δύο ερευνητικά θέματα που αφορούν στα ζωικά είδη του Αρκτικού κύκλου, υπό την καθοδήγηση και επιμέλεια του βιολόγου Στέλιου Αναστασόπουλου, καθηγητή του σχολείου.

Στη 2η φάση του διαγωνισμού, που υλοποιήθηκε μέσω των διαδικτυακών συνεντεύξεων, ανάμεσα στους δώδεκα (12) μαθητές από όλη την Ευρώπη, προκρίθηκε η μία από τις δύο μαθήτριες του 4ου ΓΕΛ, η Βασιλική Δεληγιώργη με ερευνητικό θέμα: «Η συμπεριφορά και η παραγωγή ορμονών του προβάτου σε σχέση με την εποχή του χρόνου». Η από κοινού επιτυχημένη συνέντευξη της μαθήτριας και του καθηγητή, τους έδωσε το εισιτήριο μαζί με άλλους πέντε (5) μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές τους από όλη την Ευρώπη, για μια 10ημερη επίσκεψη τον Αύγουστο στην Ισλανδία ή τα νησιά Φερόε (θα καθοριστεί τις προσεχείς ημέρες).

Σε οποιονδήποτε από τους δύο προορισμούς θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν κτηνοτροφικές μονάδες προβατοτροφίας και να πραγματοποιήσουν λήψεις αίματος για τη μέτρηση των ορμονών των σχετικών με την παραγωγικότητα (γάλα), τη δραστηριότητα, την αναπαραγωγή κα. Παράλληλα, θα έρθουν σε επαφή με επιστήμονες από όλο τον κόσμο, οι οποίοι βρίσκονται στην περιοχή, θα εξοικειωθούν με τις μεθόδους που ακολουθούν αυτοί στα πλαίσια της οικολογίας, της φυσικής, της γεωλογίας και θα επισκεφθούν εντυπωσιακά οικοσυστήματα, σημαντικά παρατηρητήρια της άγριας ζωής και τοπία.

4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

18-05-2017

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΠΜΣ «Δημόσια Υγεία» 2017-2018

20 Νοεμβρίου 2017
ΠΜΣ «Δημόσια Υγεία» 2017-2018

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΠΜΣ «ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ» 2017-2018 - ΠΑΝ. ΠΑΤΡΩΝ, ΤΜ. ΙΑΤΡΙΚΗΣ Αγαπητοί συνάδελφοι σας προωθούμε Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για φοίτηση στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Δημόσια Υγεία του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Πατρών για το Ακαδημαϊκό έτος 2017-2018. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων στη Γραμματεία του Τμήματος Ιατρικής: 15...

Θέσεις Εργασίας

Ζητείται κυτταρολόγος

13 Δεκεμβρίου 2017
Ζητείται κυτταρολόγος

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΚΥΤΤΑΡΟΛΟΓΟΣ Απο ΠΟΛΥΙΑΤΡΕΙΟ ζητείται Κυτταρολόγος να διαθέτει εργαστηριακη εμπειρία και να είναι επικοινωνιακός με πολύ καλή γνώση αγγλικής γλώσσας και χειρισμού Η/Υ. Παρακαλώ οι ενδιαφερόμενοι να αποστείλουν βιογραφικό στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να...

Επιμορφώσεις

Κατανοώντας την Εξέλιξη - Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς με τον Κώστα Κ...

11 Δεκεμβρίου 2017
Κατανοώντας την Εξέλιξη - Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς με τον Κώστα Καμπουράκη

Εργαστήριο για εκπαιδευτικούς με τον Κώστα Καμπουράκη με τίτλο: "Κατανοώντας την Εξέλιξη", θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018, στις 10:30 και έως τις 13:30 στη διεύθυνση: Θουκυδίδου 4, Αθήνα (Πλάκα). Το εργαστήριο αποσκοπεί καταρχάς στην παρουσίαση βασικών συμπερασμάτων από έρευνες οι οποίες αφορούν τα εννοιολογικά εμπόδια που δυσχεραίνουν την...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Ένας νευρικός διακόπτης για το φόβο

    Ένας νευρικός διακόπτης για το φόβο Ένας νευρικός διακόπτης για το φόβο Sarah Stanley Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). Όταν κάτι μας τρομάζει, θα πρέπει να παγώσουμε ή να το ερευνήσουμε; Η Sarah Stanley περιγράφει πώς οι επιστήμονες από το Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας (European Molecular Biology Laboratory) εξερευνούν τα μυστήρια του εγκεφάλου, προσπαθώντας να κατανοήσουν την αντίδρασή μας στο φόβο. (Πρόκειται για του Read More
  • Ανάμεικτες αισθήσεις: κατανοώντας τη συναισθησία

    Ανάμεικτες αισθήσεις: κατανοώντας τη συναισθησία Ανάμεικτες αισθήσεις: κατανοώντας τη συναισθησία Amanda Tilot Μετάφραση από: Νεφέλη Γαρούφη (Nefeli Garoufi) – Φοιτήτρια Βιολογίας, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). Πώς θα ήταν οι αριθμοί και οι μουσικές νότες, αν είχαν χρώματα; Οι άνθρωποι με συναισθησία βιώνουν τον κόσμο με αυτό τον τρόπο – και οι επιστήμονες προσπαθούν να βρουν το γιατί. (Πρόκειται για το άρθρο 'Blended senses: understanding synaesthesia' από το Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για Read More
  • Φως εν Ζωή: η χημεία του βιοφωτισμού

    Φως εν Ζωή: η χημεία του βιοφωτισμού Φως εν Ζωή: η χημεία του βιοφωτισμού Gianluca Farusi, Susan Watt Μετάφραση από: Αλέξανδρο Χαρωνιτάκη (Alexander Charonitakis) – Φοιτητής Βιολογίας, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). Εμπλουτίστε τα μαθήματα χημείας σας, παρατηρώντας το φαινόμενο του βιοφωτισμού. (Πρόκειται για το άρθρο 'Living light: the chemistry of bioluminescence' από το Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Οι εμφανίσεις του βιοφωτισμού, αποτελούν ένα από τα φυσικά Read More
  • 1
  • 2