Σε πρόσφατο μικρό άρθρο  που δημοσίευσε η εφημερίδα Καθημερινή ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κος Κουλαϊδής μεταξύ άλλων διατυπώνει την  άποψη ότι οι αντιδράσεις των επιστημονικών ενώσεων έναντι του νέο τύπου Λυκείου υποκινούνται από «συντεχνιακές λογικές άνευ εκπαιδευτικής ουσίας».

Μια πρόχειρη ωστόσο ανάγνωση των ανακοινώσεων που έχουν εκδώσει οι επιστημονικές ενώσεις αποκαλύπτει ότι:

Οι επιστημονικές ενώσεις πλην μιας, σε μια σπάνια (ώστε να είναι συντεχνιακά υποκινούμενη) ομοφωνία, απορρίπτουν το προτεινόμενο Λύκειο συμπίπτοντας μάλιστα στις εκτιμήσεις ότι το σχολείο αυτό:

Α. Μετατρέπεται σε μια ενδιάμεση βαθμίδα μετάβασης προς την Γ/θμια εκ/ση, απεμπολώντας τον αυτοτελή μορφωτικό χαρακτήρα του.

Β. Υποχρεώνει τον μαθητή να επιλέγει από πολύ νωρίς τον ακαδημαϊκό ή επαγγελματικό προορισμό που πρόκειται να ακολουθήσει.

Γ. Απομακρύνεται από τη βασική επιδίωξή του που πρέπει να είναι η  παροχή γενικής μόρφωσης στους μαθητές.

Προξενεί συνεπώς εντύπωση πώς ο κος γ.γ. παραγνωρίζει τη συναίνεση των επιστημονικών ενώσεων στην απόρριψη του προτεινόμενου Λυκείου για τους προαναφερόμενους λόγους, που μόνο συντεχνιακή λογική δεν απηχούν.

Ακόμη όμως μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο προτεινόμενος τύπος Λυκείου  δεν είναι αυτός που προσδοκά  ο ελληνικός λαός, σύμφωνα τουλάχιστον με την «Έρευνα Κοινής Γνώμης, επί ζητημάτων Λυκείου-Λυκειακής Εκπαίδευσης» που διεξήγαγε η εταιρεία GPO, για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας.

Στην έρευνα αυτή, όπως μπορεί να διαπιστώσει ο αναγνώστης:

  • Το 7,3 % των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι το Λύκειο πρέπει να στοχεύει στην εξειδίκευση του μαθητή, έναντι του  23,7%  που πιστεύει ότι το Λύκειο πρέπει να παρέχει γενική παιδεία και του  68,2% που πιστεύει στον συνδυασμό εξειδίκευσης και γενικής παιδείας.

  • Το 6,5% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι προτεραιότητα του Λυκείου είναι η προετοιμασία του μαθητή για τις εισαγωγικές εξετάσεις στη Γ/θμια εκ/ση, έναντι του 29,5% των ερωτηθέντων που πιστεύουν ότι προτεραιότητα του Λυκείου πρέπει να είναι η απόκτηση γενικής παιδείας.

  • Επίσης στην ίδια έρευνα ένα ποσοστό που αγγίζει το 65% θεωρεί πως το μάθημα της Βιολογίας οφείλει να είναι σίγουρα/μάλλον υποχρεωτικό.

Η απόρριψη συνεπώς από τους βιολόγους εκπαιδευτικούς ενός Λυκείου προθαλάμου για την εισαγωγή στη  γ/θμια εκ/ση, με ακραία εξειδίκευση και συρρίκνωση της διδασκαλίας του μαθήματος της Βιολογίας, μόνο συντεχνιακές επιδιώξεις δεν απηχεί καθώς βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με τις προσδοκίες του έλληνα πολίτη, όπως τουλάχιστον αναδεικνύονται από την έρευνα που διεξήγαγε το Υπουργείο Παιδείας.

Κρίτων Θερσίτης

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΠΜΣ " ΤΡΟΦΙΜΑ, ΔΙΑΤΡΟΦΗ KAI ΜΙΚΡΟΒΙΩΜΑ" – ΔΠΘ

16 Σεπτεμβρίου 2020
ΠΜΣ " ΤΡΟΦΙΜΑ, ΔΙΑΤΡΟΦΗ KAI ΜΙΚΡΟΒΙΩΜΑ" – ΔΠΘ

Το Τμήμα Ιατρικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης καλεί τους ενδιαφερομένους να υποβάλουν υποψηφιότητα για την παρακολούθηση του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) με τίτλο: “ Π.Μ.Σ. «ΤΡΟΦΙΜΑ, ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΒΙΩΜΑ (MSc Food, Nutrition αnd Microbiome)» του Τμήματος Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης ” για το ακαδημαϊκό έτος...

Θέσεις Εργασίας

Θέση Βιοεπιστήμονα - InfrafrontierGR/Phenotypos του ΔΠΘ

17 Σεπτεμβρίου 2020
Θέση Βιοεπιστήμονα - InfrafrontierGR/Phenotypos του ΔΠΘ

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για μία θέση Ερευνητή Eιδικού σε θέματα Βιοεπιστημών που θα απασχοληθεί στην υποδομή InfrafrontierGR/Phenotypos του ΔΠΘ μέσω σύναψης σύμβασης μίσθωσης έργου ιδιωτικού δικαίου, πλήρους απασχόλησης. Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Επιμορφώσεις

InfrafrontierGR/Phenotypos Call for Proposals for free-of-charge mouse...

06 Αυγούστου 2020
InfrafrontierGR/Phenotypos Call for Proposals for free-of-charge mouse phenotyping services

The InfrafrontierGR/Phenotypos Research infrastructure is pleased to announce a Call for Proposals for mouse phenotyping services, offered FREE of charge to four (4) selected research projects. The objective of this Call is to provide free access to state-of-the-art mouse phenotyping platforms to the Greek biomedical research community, including standardized and...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2