Σε πρόσφατο μικρό άρθρο  που δημοσίευσε η εφημερίδα Καθημερινή ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας κος Κουλαϊδής μεταξύ άλλων διατυπώνει την  άποψη ότι οι αντιδράσεις των επιστημονικών ενώσεων έναντι του νέο τύπου Λυκείου υποκινούνται από «συντεχνιακές λογικές άνευ εκπαιδευτικής ουσίας».

Μια πρόχειρη ωστόσο ανάγνωση των ανακοινώσεων που έχουν εκδώσει οι επιστημονικές ενώσεις αποκαλύπτει ότι:

Οι επιστημονικές ενώσεις πλην μιας, σε μια σπάνια (ώστε να είναι συντεχνιακά υποκινούμενη) ομοφωνία, απορρίπτουν το προτεινόμενο Λύκειο συμπίπτοντας μάλιστα στις εκτιμήσεις ότι το σχολείο αυτό:

Α. Μετατρέπεται σε μια ενδιάμεση βαθμίδα μετάβασης προς την Γ/θμια εκ/ση, απεμπολώντας τον αυτοτελή μορφωτικό χαρακτήρα του.

Β. Υποχρεώνει τον μαθητή να επιλέγει από πολύ νωρίς τον ακαδημαϊκό ή επαγγελματικό προορισμό που πρόκειται να ακολουθήσει.

Γ. Απομακρύνεται από τη βασική επιδίωξή του που πρέπει να είναι η  παροχή γενικής μόρφωσης στους μαθητές.

Προξενεί συνεπώς εντύπωση πώς ο κος γ.γ. παραγνωρίζει τη συναίνεση των επιστημονικών ενώσεων στην απόρριψη του προτεινόμενου Λυκείου για τους προαναφερόμενους λόγους, που μόνο συντεχνιακή λογική δεν απηχούν.

Ακόμη όμως μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ο προτεινόμενος τύπος Λυκείου  δεν είναι αυτός που προσδοκά  ο ελληνικός λαός, σύμφωνα τουλάχιστον με την «Έρευνα Κοινής Γνώμης, επί ζητημάτων Λυκείου-Λυκειακής Εκπαίδευσης» που διεξήγαγε η εταιρεία GPO, για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας.

Στην έρευνα αυτή, όπως μπορεί να διαπιστώσει ο αναγνώστης:

  • Το 7,3 % των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι το Λύκειο πρέπει να στοχεύει στην εξειδίκευση του μαθητή, έναντι του  23,7%  που πιστεύει ότι το Λύκειο πρέπει να παρέχει γενική παιδεία και του  68,2% που πιστεύει στον συνδυασμό εξειδίκευσης και γενικής παιδείας.

  • Το 6,5% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι προτεραιότητα του Λυκείου είναι η προετοιμασία του μαθητή για τις εισαγωγικές εξετάσεις στη Γ/θμια εκ/ση, έναντι του 29,5% των ερωτηθέντων που πιστεύουν ότι προτεραιότητα του Λυκείου πρέπει να είναι η απόκτηση γενικής παιδείας.

  • Επίσης στην ίδια έρευνα ένα ποσοστό που αγγίζει το 65% θεωρεί πως το μάθημα της Βιολογίας οφείλει να είναι σίγουρα/μάλλον υποχρεωτικό.

Η απόρριψη συνεπώς από τους βιολόγους εκπαιδευτικούς ενός Λυκείου προθαλάμου για την εισαγωγή στη  γ/θμια εκ/ση, με ακραία εξειδίκευση και συρρίκνωση της διδασκαλίας του μαθήματος της Βιολογίας, μόνο συντεχνιακές επιδιώξεις δεν απηχεί καθώς βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με τις προσδοκίες του έλληνα πολίτη, όπως τουλάχιστον αναδεικνύονται από την έρευνα που διεξήγαγε το Υπουργείο Παιδείας.

Κρίτων Θερσίτης

Θέσεις Εκπαίδευσης

Θέση ΕΔΙΠ στο ΔΠΘ για Βιολόγους Εκπαιδευτικούς

04 Μαΐου 2020
Θέση ΕΔΙΠ στο ΔΠΘ για Βιολόγους Εκπαιδευτικούς

Το Εργαστήριο Φυσιολογίας του Τμ. Ιατρικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, με έδρα την Αλεξανδρούπολη, ενδιαφέρεται να στελεχωθεί με συναδέλφους Βιολόγους που υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (διορισμένοι), είτε με απόσπαση ή με μετάθεση. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί θα μπορούσαν να συνεπικουρήσουν στις ερευνητικές δραστηριότητες, στις εργαστηριακές ασκήσεις των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών,...

Θέσεις Εργασίας

Θέση Βιολόγου - Περιβαλλοντικές Μελέτες Γ. Ματθαίου

20 Μαΐου 2020
Θέση Βιολόγου - Περιβαλλοντικές Μελέτες Γ. Ματθαίου

Από το γραφείο του Γ Ζ Ματθαίου ζητείται βιολόγος άμεσα με ανάλογες γνώσεις και εμπειρία για να ενταχθεί στην ομάδα "ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΛΟΓΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ NATURA 2000 ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ". email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να...

Επιμορφώσεις

Webinar Κορωνοϊός και περιβάλλον - Πρόγραμμα

21 Μαΐου 2020
Webinar Κορωνοϊός και περιβάλλον - Πρόγραμμα

Αγαπητοί/ες συνάδελφοι, Οι δηλώσεις συμμετοχής ολοκληρώθηκαν την Τρίτη 19/05/2020 για το Webinar "Κορωνοϊός & Περιβάλλον" . Το ενδιαφέρον συναδέλφων βιολόγων, αλλά και άλλων επιστημονικών κλάδων ξεπέρασε κατά πολύ τις προβλέψεις μας, εξ ου και οι διαθέσιμες θέσεις διπλασιάστηκαν. Σας κοινοποιούμε το πρόγραμμα της εκδήλωσης (ΕΔΩ) , καθώς και ένα ενδιαφέρον...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2