Αγαπητοί/ες συνάδελφοι,
 

Σας κοινοποιούμε την ανοικτή επιστολή που απέστειλε το Δ.Σ. της Π.Ε.Β. σε συνεργασία με την Επιτροπή Παιδείας στην Υπουργό Παιδείας κα. Νίκη Κεραμέως για τις δυνατότητες συνεισφοράς των Βιολόγων εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση της επιδημίας COVID19.

"Οι (Βιολόγοι) εκπαιδευτικοί (όπως και οι εκπαιδευτικοί του Τομέα Υγείας των ΕΠΑΛ) έχουν διδαχθεί και γνωρίζουν τις έννοιες των μικροοργανισμών, των λοιμωδών νοσημάτων, των μέτρων ατομικής και δημόσιας υγιεινής, των αμυντικών μηχανισμών του ανθρώπινου σώματος, της ανοσίας, των εμβολίων κλπ. Τα παραπάνω γνωστικά αντικείμενα, άλλωστε, αποτελούν μέρος της ύλης του μαθήματος της Βιολογίας σε διάφορες τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου. "

Η πλήρης επιστολή ΕΔΩ

Οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Ενώσεων Φυσικών Επιστημών (Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση, Ένωση Ελλήνων Χημικών και Ένωση Ελλήνων Φυσικών), παρακολουθούν με αγωνία τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση των Φυσικών Επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 

Οι Φυσικές Επιστήμες αποτελούν παγκοσμίως βασικό πυλώνα της εκπαίδευσης, ωστόσο στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παραμένουν παραγκωνισμένες και με σημαντικά ποιοτικά και ποσοτικά προβλήματα στην διδασκαλία τους τόσο στη Γενική Εκπαίδευση όσο και την Ειδική Αγωγή.

Εκτιμούμε ότι η αντιμετώπιση των συναδέλφων μας Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών ΠΕ04 είναι ανισότιμη σε σχέση με συναδέλφους τους άλλων κλάδων. Η τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (άρθρο 6, παρ. 1, ν. 3699/2008) ουσιαστικά τους αποκλείει από τη δυνατότητα διεκδίκησης θέσεων σε Τμήματα Ένταξης καθώς ο μαθητικός πληθυσμός ανά σχολική μονάδα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αριθμεί κάτω των 300 μαθητών και στις πλείστες των περιπτώσεων κάτω των 200 μαθητών.

Το πλήρες κείμενο ΕΔΩ

Αγαπητοί/ες συνάδελφοι,
 

Οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Ενώσεων Φυσικών Επιστημών (Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων με εκπροσώπους  τον Συντονιστή της Επιτροπής Παιδείας & μέλος του Δ.Σ. Γιώργο Βέρροιο,τον Γ.Γ. του Δ.Σ. Γιώργο Κατωπόδη και το μέλος του Δ.Σ Μαρία Μαυραγάνη, Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση, Ένωση Ελλήνων Χημικών), πραγματοποίησαν, τη Δευτέρα 22/6/2020, διαδικτυακή συνεδρίαση προκειμένου να συζητήσουν τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
 

Κοινή ήταν η διαπίστωση της οριακής κατάστασης στην οποία έχει σταδιακά περιέλθει η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών τόσο από ποιοτική όσο και από ποσοτική άποψη. Τη στιγμή που παγκοσμίως η πλειονότητα των χωρών αναγνωρίζει τη σημασία του επιστημονικού εγγραμματισμού των πολιτών τους, στη χώρα μας υπάρχει οπισθοδρόμηση στον συγκεκριμένο τομέα.

Οι Επιστημονικές Ενώσεις των Φυσικών Επιστημών αποφάσισαν:

  •  την από κοινού αντίδρασή τους σε οποιαδήποτε απόπειρα περαιτέρω υποβάθμισης των γνωστικών αντικειμένων που υπηρετούν,
  •  την αίτηση προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για άμεση συνάντηση προκειμένου να εκθέσουν τις απόψεις τους με στόχο πάντα ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να υπηρετεί τις ανάγκες της σύγχρονης εποχής.

Για την ΕΕΦΕΕ, ο Πρόεδρος Γ. Τόμπρας
Για την ΠΕΒ, ο Πρόεδρος Α. Βανταράκης
Για την ΕΓΕ, η Αντιπρόεδρος Α. Αντωναράκου
Για την ΕΕΧ, ο Πρόεδρος Α. Παπαδόπουλος

Η ανακοίνωση στα ΜΜΕ ΕΔΩ

Αγαπητοί/ες συνάδελφοι,
 

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων και η αρμόδια Επιτροπή Παιδείας χαιρετίζει ως άκρως θετική την απόφαση του Υπουργείου για ένταξη των Σχολών της Πυροσβεστικής και του Λιμενικού και στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο των Σχολών Υγείας και Ζωής.
 

Με αφορμή την απόφαση 3215/τ. Β΄/3-8-2020 του Υπουργείου Παιδείας βάσει της οποίας δίδεται η δυνατότητα στον κλάδο των Γεωπόνων να διδάσκουν ως Β' ανάθεση τη Βιολογία της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου, η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων θα ήθελε να υπενθυμίσει ότι, δυστυχώς, στο θέμα των αναθέσεων το Υπουργείο ακολουθεί πολιτική δύο μέτρων και δύο σταθμών.

Η επιλογή του Υπουργείου να προχωρά σε αιφνιδιαστικές μονομερείς ρυθμίσεις που ευνοούν συγκεκριμένους ομάδες ή κλάδους και μάλιστα "μεσούντος του θέρους" και χωρίς διάλογο με τους ενδιαφερόμενους, δυστυχώς μπορεί να ενισχύσει την ανισοτιμία και τις διακρίσεις μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα και σίγουρα δεν συμβάλλει θετικά σε κλίμα εποικοδομητικής συνεργασίας.

Το πλήρες Δελτίο Τύπου μπορείτε να το βρείτε ΕΔΩ

Αγαπητοί/ες συνάδελφοι,
 

Η Επιτροπή Παιδείας ενημερώθηκε από συναδέλφους των βαθμολογικών κέντρων για την νέα οδηγία βαθμολόγησης του θέματος Β5 της Βιολογίας Προσανατολισμού Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕΛ με το Νέο σύστημα, η οποία στάλθηκε σήμερα Δευτέρα 22/06. Η Επιτροπή θεωρεί την οδηγία λανθασμένη με βάση την ύλη διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων και ζητά την άμεση ανάκλησή της. Η κάτωθι επιστολή διαμαρτυρίας στάλθηκε στην Υπουργό Παιδείας κα. Νίκη Κεραμέως, στην Διεύθυνση Εξετάσεων κ' Πιστοποιήσεων και στην ΚΕΕ.
Η πλήρης επιστολή ΕΔΩ

Η Επιτροπή Παιδείας 
της Π.Ε.Β.

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΔΠΜΣ Βλαστοκύτταρα και Αναγεννητική Ιατρική – ΑΠΘ

29 Σεπτεμβρίου 2020
ΔΠΜΣ Βλαστοκύτταρα και Αναγεννητική Ιατρική – ΑΠΘ

Τα Τμήματα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας (ΑΠΘ) και Ιατρικής, της Σχολής Επιστημών Υγείας (ΔΠΘ) προκηρύσσουν σαράντα (40) θέσεις μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2020–2021 στο "Διϊδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών" (ΔΠΜΣ) : «ΒΛΑΣΤΟΚΥΤΤΑΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ». Η διάρκεια του Προγράμματος είναι τέσσερα (4) εξάμηνα παρακολούθησης στα οποία περιλαμβάνεται και...

Θέσεις Εργασίας

Θέση μεταδιδάκτορα Βιολόγου - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

29 Σεπτεμβρίου 2020
Θέση μεταδιδάκτορα Βιολόγου - Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Το Εργαστήριο «Εργαστήριο Υγείας των Ζώων - Υγιεινής και Ποιότητας Τροφίμων», του Τμήματος Γεωπονίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, προκηρύσσει θέση Μεταδιδάκτορα – Βιοεπιστήμονα που θα απασχοληθεί στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης «FOODOMICS: ΥΠΟΕΡΓΟ 7: ΕΝΔΕΛΕΧΗΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ», μέσω σύναψης σύμβασης ανάθεσης έργου. Η συνολική αμοιβή νέρχεται στο ποσό των 40.869,60 €...

Επιμορφώσεις

Συνέδριο "Genomic Instability in Cancer: from tumour evolution to...

30 Σεπτεμβρίου 2020
Συνέδριο "Genomic Instability in Cancer: from tumour evolution to novel cures"

Το συνέδριο "Genomic Instability in Cancer: from tumour evolution to novel cures" που οργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο SYNTRAIN και το Πανεπιστήμιο Πατρών, θα λάβει χώρα διαδικτυακά στις 20-22 Οκτωβρίου 2020. Οι τοπικοί συμμετέχοντες μπορούν να εγγραφούν χωρίς κόστος στο https://epay.upatras.gr/product/syntrain/ (επιλέγοντας Registration requesting fee waiver). Περισσότερες πληροφορίες για το...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2