Επιστολή της ΠΕΒ προς την Υπουργό Παιδείας για τη μη συμπερίληψη των Φυσιογνωστών στα έγγραφα αποσπάσεων, μεταθέσεων, τοποθετήσεων κ.τ.λ.

Δείτε την επιστολή εδώ.

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Τον Νοέμβριο του 2009 προκηρύχθηκε μια θέση εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ4 στο Πειραματικό Γυμνάσιο Αναβρύτων παράτυπα μόνο για Γεωλόγο. Το ΔΣ της ΠΕΒ ενημερώθηκε από τον συνάδελφο Βιολόγο Νίκο Κρητικό και υπήρξε άμεση αντίδραση μας προς την Δ/ντρια του σχολείου και ιδιαίτερα προς στον Προϊστάμενο της Δ/νσης Β/μιας Εκπ/σης Β΄ Αθήνας και το Υπουργείο Παιδείας με αποτέλεσμα η θέση να επαναπροκηρυχθεί και για Βιολόγο ή Φυσιογνώστη.

Στις μεταθέσεις που ανακοινώθηκαν πριν λίγες μέρες στη θέση αυτή τοποθετήθηκε  Βιολόγος συνάδελφος.

Ευχαριστούμε τον συνάδελφο Νίκο Κρητικό για την παρέμβασή του και την ενημέρωσή μας. Θέλουμε να τονίσουμε ότι είναι επιθυμητή και απαραίτητη η παρέμβαση των μελών της ΠΕΒ σε προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο μας και παράλληλα η έγκαιρη ενημέρωση του ΔΣ ώστε να μπορεί να αντιδρά άμεσα και αποτελεσματικά.

Προς:

  • Μέλη ΠΕΒ
  • Τμήματα Βιολογίας και Βιοεπιστημών
  • Γραμματείες Μεταπτυχιακών Σπουδών Τμημάτων Βιοεπιστημών και Ιατρικών Σχολών
  • Συλλόγους Μεταπτυχιακών Φοιτητών Τμημάτων Βιολογίας και Βιοεπιστημών

Θέμα: Ανακοίνωση δημιουργίας «Πανελληνίου Δικτύου Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Φοιτητών στις Βιοεπιστήμες»

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Είναι γεγονός πως έχουν γίνει και γίνονται σημαντικά βήματα για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της έρευνας στη χώρα μας, με αξιοσημείωτες κατακτήσεις. Κεντρικό στοιχείο για την εξέλιξη της έρευνας και του «ακαδημαϊσμού» των Βιοεπιστημών αποτελούν τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών και οι Διδακτορικές Διατριβές.

Οι Μεταπτυχιακοί και Διδακτορικοί Φοιτητές,  ως σύνολο στη χώρα μας,  αντιπροσωπεύουν την ουσιαστική και αντικειμενική έκφραση της προσπάθειας ανάπτυξης του κλάδου των Βιοεπιστημών, του σύγχρονου χαρακτήρα της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης και αποτελούν την Εθνική αναφορά του επιπέδου της Έρευνας.

Η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων προωθεί τη δημιουργία και την οργάνωση του Πανελλήνιου Δικτύου Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Φοιτητών στις Βιοεπιστήμες (ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ), με διττή επιστημονική/συνδικαλιστική φυσιογνωμία.

Στόχος:

  1. Επικοινωνία-ενημέρωση-δικτύωση μεταξύ των μελών για επιστημονικά/συνδικαλιστικά θέματα (δικτυακός τόπος, blog)
  2. Επιστημονική/ακαδημαϊκή δραστηριότητα (συνέδρια, συζητήσεις, άρθρα, συμμετοχή σε συγγραφικές δραστηριότητες της ΠΕΒ)
  3. Αρχείο Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Φοιτητών στις Βιοεπιστήμες
  4. Στοχευμένη προώθηση ζητημάτων μεταπτυχιακών φοιτητών – νέων επιστημόνων

Αρχικές διεκδικήσεις:

  • Επαγγελματικά δικαιώματα Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών Τίτλων Σπουδών
  • Κατοχύρωση δικαιωμάτων εξειδίκευσης ανά κατεύθυνση – σύνδεση με νέο καθεστώς «ειδικοτήτων» Βιοεπιστημόνων
  • Εργασιακά δικαιώματα διδακτορικών φοιτητών (π.χ. ασφάλιση)
  • Προώθηση διαδικασιών εξωτερικής αξιολόγησης ΜΠΣ

Η ανάγκη όλων μας να βελτιώσουμε τη δεδομένη εικόνα στον τομέα της ακαδημαϊκής έρευνας στις Βιοεπιστήμες εκφράζεται μεμονωμένα από την προσωπική προσπάθεια κάθε συναδέλφου για ακαδημαϊκή αριστεία. Στόχος, αυτής της πρωτοβουλίας της ΠΕΒ, είναι η ενδυνάμωση της έκφρασης αυτής μέσα από μια  οργανωμένη και συνολική πρωτοβουλία.

Πληροφορίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα της ΠΕΒ ( http://www.pev.gr ) και προσεχώς στον υπό κατασκευή δικτυακό τόπο του ΔΙΚΤΥΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ.

Για συμμετοχή στο ΔΙΚΤΥΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ καθώς και για ερωτήσεις/παρατηρήσεις/απόψεις παρακαλώ επικοινωνήστε στo Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Το ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων

 

Μπορείτε να βρείτε εδώ τις οδηγίες εγγραφής και την αίτηση εγγραφής.

Προς: κ. Γενέθλιο Μαυρίκιο, Διευθυντή Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας

Κοινοποίηση:

  • κ. Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
  • κ. Ιωάννη Πανάρετο, Υφυπουργό Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
  • Κ. Κουτρουμάνο, Γεν. Διευθυντή Γεν. Διεύθυνσης Διοίκησης Α΄ και Β΄ βάθμιας εκπαίδευσης Υπουργείου Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
  • Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.

Αξιότιμε κ. Μαυρίκιε,

Συνάδελφοί μας, μας κοινοποίησαν:

α. Το έγγραφο με θέμα: «Κοινοποίηση κενών οργανικών θέσεων των Πειραματικών Σχολείων της Δ/νσης Δ.Ε. Β΄ Αθήνας» με αρ. πρωτ. 10049 (16-10-09)

β. Τα στοιχεία τους για τα κενά που αφορούν τις διδακτικές ώρες του κλάδου Π.Ε.04 στο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ.

Συγκεκριμένα, στο Πειραματικό Γυμνάσιο Αναβρύτων κατέχουν οργανική θέση μόνο τρεις συνάδελφοι Φυσικοί από τον κλάδο Π.Ε.04. Για να καλυφθεί η ανάγκη διδασκαλίας της ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ, όλα τα προηγούμενα χρόνια, τοποθετούνταν, με απόσπαση, συνάδελφος Βιολόγος. Με δεδομένο ότι οι διδακτικές ώρες της Βιολογίας και Γεωγραφίας - Γεωλογίας στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα είναι 12 για το κάθε ένα από τα παραπάνω μαθήματα, ορθώς προκηρύχτηκε οργανική θέση Π.Ε.04 για την κάλυψη των διδακτικών αναγκών του σχολείου. Η επικοινωνία μας με την διευθύντρια της ανωτέρω σχολικής μονάδας δεν μας ανέτρεψε την εικόνα αυτή για τα κενά του κλάδου Π.Ε.04.

Εγείρει, όμως, τουλάχιστον ερωτήματα το γιατί η οργανική θέση προκηρύχτηκε μόνο για Γεωλόγο (ΠΕ04-05) και όχι για Βιολόγο (ΠΕ04-04) ή Γεωλόγο ή Φυσιογνώστη ως όφειλε. Είναι, προφανώς, περιττό να υπενθυμίσουμε ότι 1η ανάθεση διδασκαλίας στη Βιολογία έχουν οι Βιολόγοι, ενώ για τη Γεωγραφία - Γεωλογία οι Γεωλόγοι (εκτός των Φυσιογνωστών, βεβαίως).

Το γεγονός, εκτός από παράτυπο όπως θεωρούμε, υποσκάπτει την βασική επιδίωξη όλων μας που οφείλει να είναι η παροχή της βέλτιστης δυνατής εκπαίδευσης στους μαθητές μας, πόσο μάλλον που η συγκεκριμένη σχολική μονάδα είναι πειραματικό σχολείο, άρα η εκπαιδευτική πράξη σε αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία.

Αναμένουμε από σας να διερευνήσετε το θέμα και εγκαίρως (ώστε να ενημερωθούν όλοι οι κατά νόμο ενδιαφερόμενοι) να προβείτε στη διόρθωση του «λάθους» όσον αφορά την προκηρυχθείσα θέση, προς όφελος των μαθητών μας, της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της νομιμότητας. Θεωρούμε, ότι με αυτό τον τρόπο δεν θα υπάρξει λόγος να αναζητηθούν από τους ενδιαφερόμενους Βιολόγους- Βιοεπιστήμονες, οι υπηρεσιακές και νομικές εκείνες διαδικασίες (ενστάσεις) - οι οποίες εύλογα μπορεί να κινηθούν- για τη διεκδίκηση του σύννομου και αυτονόητου!

Παράλληλα, θεωρούμε δεδομένο, ότι ο όποιος ενδιαφερόμενος Βιολόγος -Βιοεπιστήμων μπορεί -σύννομα- να υποβάλει αίτηση για την προκηρυχθείσα θέση και επιφυλασσόμαστε για την όποια νόμιμη προσφυγή- διεκδίκηση των μελών μας. Δεν μπορούμε, τέλος να υποθέσουμε ότι υπάρχει ενσυνείδητα κάποια μεροληπτική στάση ενάντια στους Βιολόγους - Βιοεπιστήμονες της χώρας.

Αναμένοντας την απάντηση σας και, βεβαίως, την δραστική σας παρέμβαση,

Με τιμή,

Μ. Παπαδάκης ΠρόεδροςΔ.Σ. Π.Ε.Β.

Σ. Πλατανιστίωτη Γ.Γ. Δ.Σ. Π.Ε.Β.

Σύμφωνα με την απόφαση του ΥΠΕΠΘ (αριθμ. Πρωτοκ. 120643/Γ2 της 30-09-2009), η οποία κοινοποιήθηκε ήδη στις σχολικές μονάδες μεταξύ 6 και 9 Οκτωβρίου, εισάγεται (σωστότερα επανεισάγεται) στην εξεταζόμενη (άρα και διδασκόμενη) ύλη τμήμα του κεφαλαίου «ΕΞΕΛΙΞΗ» του βιβλίου Βιολογία Γεν. Παιδείας της Γ΄ Λυκείου. Προφανώς, το γεγονός δεν είναι άμοιρο της σημειολογίας ότι διερχόμαστε το «Έτος Δαρβίνου»! ΧΑΙΡΕΤΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ και εκφράζουμε την ευαρέσκεια μας.

Η θεωρία της Εξέλιξης δεν αποτελεί μόνο το θεμελιώδες συνεκτικό στοιχείο του συνόλου των βιολογικών επιστημών, αλλά και ένα μοναδικό εργαλείο σκέψης. Χωρίς αυτή … «τίποτα δεν έχει νόημα στη Βιολογία» και, γενικότερα, στις επιστήμες της ζωής.

Να θυμίσουμε τις ποικίλες και συνεχείς προσπάθειες για να εξασφαλιστεί η ουσιαστική διδασκαλία της «θεωρίας της Εξέλιξης» στο σχολείο και ιδιαίτερα στο λύκειο. Δε θυμόμαστε άλλη περίπτωση που η Ακαδημία Επιστημών της Αθήνας να κοινοποίησε στις σχολικές μονάδες της χώρας κάτι άλλο, εκτός από την ανάγκη να διδάσκεται η θεωρία της Εξέλιξης των Ειδών! Άλλη περίπτωση που να συνελέγησαν χιλιάδες υπογραφές, Βιολόγων και ΜΗ, επιστημόνων για την ανάγκη διδασκαλίας κάποιου θεματικού αντικειμένου στο σχολείο. Συνεχή έγγραφα και παραστάσεις της ΠΕΒ στο Υπουργείο Παιδείας, δύο επερωτήσεις - ερωτήσεις στη Βουλή για το θέμα, με στήριξη της ΠΕΒ. Πίεση της επιστημονικής κοινότητας των Βιολόγων – Βιοεπιστημόνων και μέσω συνεχών επισημάνσεων σε συνέδρια και ημερίδες. Άρθρα και συνεντεύξεις έγκριτων συναδέλφων, όπως και ειδικά αφιερώματα, στον τύπο (έντυπο και ηλεκτρονικό).

Θεωρούμε ότι το γεγονός αποτελεί ένα πρώτο βήμα (ατυχώς μόνο αυτό!) για την αντιμετώπιση των ολοφάνερων και σοβαρών προβλημάτων που σχετίζονται με την εκπαίδευση των μαθητών μας στον τομέα των βιολογικών επιστημών. Ενδεικτικό είναι, το γεγονός ότι στην εξεταστέα ύλη αυτού του μαθήματος προσετέθη μόνο η εισαγωγή του κεφαλαίου «Εξέλιξη», η οποία - παρά τα χρήσιμα στοιχεία που περιλαμβάνει - δεν αναφέρεται στον «πυρήνα» και τις σύγχρονες προσεγγίσεις του φαινομένου, τα οποία ακολουθούν στην επόμενη ενότητα. Για να γίνει μάλιστα αυτό, αφαιρέθηκαν από τη διδασκόμενη ύλη ενότητες με ιδιαίτερη χρηστικότητα για τον αυριανό πολίτη, όπως οι αναφερόμενες στα αυτοάνοσα νοσήματα, τις αλλεργίες και τις μεταμοσχεύσεις οργάνων. Φυσικά, αυτό έγινε ώστε να «χωρέσει» η, πολύ περιορισμένη και φτωχή έστω, διδασκαλία του φαινομένου της εξέλιξης, στον δραματικά περιορισμένο χρόνο που διατίθεται για τη διδασκαλία του μαθήματος. (Παρότι περιέχονται στο σχολικό εγχειρίδιο, δε διδάσκονται διόλου οι - προφανώς- ζωτικής σημασίας ενότητες «καρκίνος», «εξαρτησιογόνες ουσίες», … γεγονός που επισύρει τις διαμαρτυρίες και των μαθητών!). Να επισημάνουμε, το δεδομένο, ότι παρά τον «αγώνα δρόμου» των διδασκόντων για να διδαχθεί αποτελεσματικά η -ήδη περιορισμένη- διδακτέα ύλη, συχνά οι σχολικές μονάδες καταφεύγουν σε «αλχημείες» του προγράμματος τους, ώστε να διδαχθεί αποτελεσματικά το αντικείμενο. Γενικότερα, οι βιολογικές επιστήμες στο ελληνικό λύκειο έχουν την πρωτοκαθεδρία, στο απαράδεκτο καθεστώς του «μονόωρου» εβδομαδιαίως μαθήματος, ενώ σε ολόκληρη τη β΄ βάθμια εκπαίδευση παρατηρείται ασυνέχεια στη διδασκαλία τους με τις φανερές συνέπειες και - πρακτικά- παντελώς λείπουν από την εκπαίδευση των παιδιών μας, αυτονόητα καθοριστικά πεδία, όπως η βιολογία του ανθρώπου κ.ά. όλα αυτά στον αιώνα της Βιολογίας. Χωρίς καν να αναφερθούμε στο εξόχως απαράδεκτο γεγονός, το 20%- περίπου- των μαθητών των ελληνικών λυκείων (μαθητές των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ) να μη διδάσκονται ούτε λέξη Βιολογία ως μάθημα Γεν. Παιδείας.

Ελπίζουμε, ότι στο πλαίσιο της ανακοινωμένης προτεραιότητας της πολιτικής ηγεσίας για την αναμόρφωση, επικαιροποίηση και ουσιαστικοποίηση των εκπαιδευτικών μας πραγμάτων, θα δοθεί η απαιτούμενη σημασία στην αναβάθμιση της παρεχόμενης στους έλληνες μαθητές «βιολογικής παιδείας». Προς όφελος των τελευταίων και, φυσικά, της κοινωνίας μας.

Για το Δ.Σ. της ΠΕΒ,

Μ. Παπαδάκης Πρόεδρος

Α. Ζοάνος Υπεύθυνος για τη β΄ βάθμια εκπαίδευση

Θέσεις Εκπαίδευσης

ΔΔΠΜΣ "Εγκέφαλος και Νους" - Παν. Κρήτης

01 Ιουλίου 2020
ΔΔΠΜΣ "Εγκέφαλος και Νους" - Παν. Κρήτης

Η Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης σε συνεργασία με τα τμήματα Φυσικής, Επιστήμης Υπολογιστών, Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και τα Ινστιτούτα Υπολογιστικών Μαθηματικών (ΙΥΜ) και Πληροφορικής (ΙΠ) του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ), οργανώνει και λειτουργεί Διιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες Εγκεφάλου και Νου...

Θέσεις Εργασίας

Θέση Μοριακού Βιολόγου σε Διαγνωστικό εργαστήριο

02 Ιουλίου 2020
Θέση Μοριακού Βιολόγου σε Διαγνωστικό εργαστήριο

Ζητείται μοριακός βιολόγος για πλήρη απασχόληση στο Μοριακό Τμήμα του Εργαστηρίου Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής Κάρυο στη Θεσσαλονίκη. Απαραίτητη η γνώση και προϋπηρεσία σε μοριακές τεχνικές και ιδιαίτερα στο Next Generation Sequencing. Αποστολή βιογραφικών στο email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να...

Επιμορφώσεις

Πρόγραμμα ΔΒΕ «Έλεγχος ποιότητας και Επαλήθευση μεθόδων στη κλινική χη...

29 Ιουνίου 2020
Πρόγραμμα ΔΒΕ «Έλεγχος ποιότητας και Επαλήθευση μεθόδων στη κλινική χημεία»

To τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής σε συνεργασία με το εργαστήριο Κλινικής Βιοχημείας του νοσοκομείου Αττικόν (ΕΚΠΑ) και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας διοργανώνει πρόγραμμα δια βίου εκπαίδευσης με τίτλο: «Έλεγχος ποιότητας και Επαλήθευση μεθόδων στη κλινική χημεία». Η νέα ημερομηνία έναρξης του προγράμματος είναι στις 21 Σεπτεμβρίου 2020 (η...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2