Το χρυσό μετάλλιο στον Διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας iGEM (Ιnternational Genetically Engineered Machine) 2017, στο World Cup of Science του MIT, απέσπασαν προπτυχιακοί φοιτητές και καθηγητές του ΑΠΘ

Η εντεκαμελής ελληνική ομάδα φοιτητών ήταν υποψήφια για το βραβείο του καλύτερου project στην αναζήτηση νέων τρόπων θεραπείας του καρκίνου και απέσπασε και υποψηφιότητα για το Best Therapeutics Award. Οι πειραματικές εργασίες της ομάδας πραγματοποιήθηκαν στα Εργαστήρια του Τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ. Μέλη της ομάδας των φοιτητών είναι και τρεις φοιτητές βιολογίας, ενώ ανάμεσα στους τέσσερις επιβλέποντες καθηγητές είναι δύο καθηγητές του Τμήματος Βιολογίας, ΑΠΘ.

Η διεπιστημονική ομάδα, συνδυάζοντας πολυάριθμες θετικές και εφαρμοσμένες επιστήμες, εργάστηκε για έναν περίπου χρόνο, στοχεύοντας σε ένα φιλόδοξο project στον χώρο της θεραπευτικής/διαγνωστικής, το οποίο σχεδίασε η ίδια. Συγκεκριμένα, η εντεκαμελής ομάδα εργάστηκε εντατικά για να κατηγοριοποιήσει δύο διαφορετικούς κυτταρικούς τύπους, για παράδειγμα έναν καρκινικό από έναν υγιή, με μια καινοτόμα μέθοδο, τη χρήση λογικών γενετικών κυκλωμάτων, τα οποία, μετά την είσοδό τους σε ένα κύτταρο, μπορούν να συλλέξουν διάφορα inputs, να τα αξιολογήσουν και ύστερα να εκλύσουν μια συγκεκριμένη απόκριση output (για παράδειγμα φθορισμό). Η προπτυχιακή ομάδα στόχευσε στον καρκίνο του παχέος εντέρου, με σκοπό να διαχωρίσει και να εξολοθρεύσει επιλεκτικά καρκινικά κύτταρα, με βάση συγκεκριμένους μοριακούς δείκτες, που ονομάζονται miRNAs.

Η ομάδα κατάφερε να αποδείξει ότι μπορεί να σχεδιάσει αυτά τα γενετικά κυκλώματα υπολογιστικά, να τα κατασκευάσει εργαστηριακά, γρήγορα και αποδοτικά, με έναν ευέλικτο τρόπο σύνθεσης και, στη συνέχεια, μετά την εισαγωγή τους στα κύτταρα, να παρατηρήσει ότι λειτουργούν με εξαιρετικά αποτελέσματα σε πραγματικές συνθήκες. Παράλληλα, τροποποίησε γενετικά βακτηριακά στελέχη, για να τα αξιοποιήσει ως μέσο μεταφοράς, ώστε να στοχεύουν και να διεισδύουν επιλεκτικά σε καρκινικά κύτταρα και να μεταφέρουν τα προαναφερθέντα λογικά κυκλώματα

Οι φοιτητές που συμμετείχαν στην Ομάδα iGEM 2017:

Αστέριος Αραμπατζής, Τμήμα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ

Χαρίλαος Γιαννίτσης, Τμήμα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ

Αθανάσιος Θεοχάρης, Τμήμα Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Αγγελική Παπαδημητρίου, Τμήμα Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Εουγκέν Μπαλλχύσα, Τμήμα Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Θεόδωρος-Θωμάς Νικολόπουλος, Τμήμα Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Κωνσταντίνος Σαμαράς-Τσακίρης, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ

Ναυσικά Παπαϊωάννου, Τμήμα Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ

Χαράλαμπος Κωμοδρόμος, Τμήμα Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ

Κωνσταντίνος Ακριτίδης, Τμήμα Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Ελισσάβετ Σανδαλτζοπούλου, Τμήμα Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

Οι επιβλέποντες Καθηγητές:

Γεώργιος Κολιάκος, Καθηγητής Εργαστηρίου Βιολογικής Χημείας του Τμήματος Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΑΠΘ

Γεώργιος Μόσιαλος, Καθηγητής Τομέα Γενετικής, Ανάπτυξης και Μοριακής Βιολογίας του Τμήματος Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Δήμητρα Ντάφου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τομέα Γενετικής, Ανάπτυξης και Μοριακής Βιολογίας του Τμήματος Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ

Δημοσθένης Σαρηγιάννης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής του Τμήματος Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ

 

Για περισσότερα δείτε εδώ.

Μπορείτε να διαβάσετε το Δελτίο Τύπου εδώ.


Θέσεις Εκπαίδευσης

ΠΜΣ στις Θετικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση - Παν. Κρήτης

09 Ιουλίου 2019
ΠΜΣ στις Θετικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση - Παν. Κρήτης

Tο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού προγράμματος «Επιστήμες Αγωγής», προκηρύσσει για το ακαδημαϊκό έτος 2019-20 δεκατέσσερεις (14) θέσεις μεταπτυχιακών φοιτητών στις παρακάτω ειδικεύσεις: ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Α΄: Η Παιδαγωγική ως επιστήμη και πράξη σε σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης (6 θέσεις) ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Γ΄: Θετικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση (8...

Θέσεις Εργασίας

Θέση εργασίας iWaterFood Labs - Πάτρα

17 Ιουλίου 2019
Θέση εργασίας iWaterFood Labs - Πάτρα

Το Εργαστήριο Υγιεινής του Τμήματος Ιατρικής Πανεπιστημίου Πατρών αναζητά δύο (2) άτομα για συνεργασία: Βιολόγος ή Γεωπόνος ΠΕ με μεταπτυχιακό (κατά προτίμηση σε κατεύθυνση τροφίμων ή νερών) Μηχανολόγος μηχανικός ΠΕ με μεταπτυχιακό Αποστολή βιογραφικών: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη...

Επιμορφώσεις

InfrafrontierGR/Phenotypos Research Infrastructure Trans-regional Acce...

20 Ιουνίου 2019
InfrafrontierGR/Phenotypos Research Infrastructure Trans-regional Access call - June 2019

InfrafrontierGR/Phenotypos (www.infrafrontier.gr) is the Greek Research Infrastructure for the Molecular, Behavioral and Phenotypic Analysis of Mouse Models for Human Chronic Degenerative Diseases. The infrastructure provides access to first-class expertise and tools for biomedical research, with core services covering the systemic phenotyping of mouse mutants in Greek regional mouse clinics, and...

Ομάδα Εργασίας Φοιτητών

  • Σακχαρώδης Διαβήτης

    Σακχαρώδης Διαβήτης Σακχαρώδης Διαβήτης Συγγραφέας: Klaus Dugi Μετάφραση από: Γρηγοριάδη Σωκράτη (Grigoriadis Sokratis) – Βιολόγο, Μεταπτυχιακό Φοιτητή, Ιατρική Σχολή - ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Diabetes mellitus' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η συχνότητα εμφάνισης του διαβήτη αυξάνεται, τόσο στον ανεπτυγμένο όσο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο. Ο Klaus Dugi, Καθηγητής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης της Γερμανίας, πραγματεύεται τα Read More
  • Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης

    Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Ανακαλύπτοντας τη δράση της ουρεάσης Συγγραφέας: Anna Lorenc Μετάφραση από: Μαρίνα-Σαββίνα Τσατσαλίδη (Marina-Savvina Tsatsalidi) – Φοιτήτρια Φαρμακευτικής, ΕΚΠΑ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Investigating the action of urease' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ). Η Anna Lorenc του Volvox project εξηγεί τη σημασία του ενζύμου ουρεάση και παρουσιάζει ένα πρωτόκολλο για την αναπαράσταση της δράσης του στην τάξη. Read More
  • Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα

    Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Εξέλιξη εν δράσει: παθογόνα Συγγραφέας: Jarek Bryk Μετάφραση από: Ντέα-Αλεξάνδρα Λάγκι (Ntea-Alexandra Lagki) - Φοιτήτρια Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής, ΔΠΘ και Παναγιώτη Κ. Στασινάκη (Panagiotis K. Stasinakis) - Εκπαιδευτικός, Βιολόγος, MEd, PhD, Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων (PanHellenic Union of Bioscientists). (Πρόκειται για του άρθρο 'Evolution in action: pathogens' του Scienceinschool, έχει δοθεί άδεια για μετάφραση και δημοσίευση από την ΠΕΒ) Προτάσεις κριτή (ηλικία/θέμα): κάτω από 11, 11-14, 14-16, 16-19 / Εξέλιξη, Γενετική, Πληθυσμιακή γενετική, Φύση της επιστήμης Οι παθογόνοι οργανισμοί, οι οποίοι απειλούν την Read More
  • 1
  • 2